"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Saturday, February 19, 2011






kenangan itu memang best...pahit dan manis menjadi memori..=)

pejam celik pejam celik..caakk!!!dah nak habes sem 2 kan...huhu..Alhamdulillah..semua berjln dgn ok..wlaupun ada tersekat dan agak kurang tu biasala...lumrah..kadang2 ALLAH nak menguji dan kadang2 kita ni manusia tak lps dr melakukn keslpn n kesalahan..Manusia ni kdg2 mmg kena diuji..tak boleh senang ja...nanti lalai dan alpa..SEbaba tu ALLAH bg ujian, musibah n sebagaimya untuk hamba2 NYA..kerana tak nak biar kita ni terus menerus gmbra ja dgn nikmatnya...lgsung tak ingat kat ALLAH.. berterima kasih dgn ALLAH...
ok2..tak nak berleter dah..semua ni untuk dr ana n semua..peringatan ok=)
kenangan dgn kawan2...aduh...hmm...Alhamdulillah..dpt kwn2 yg baik..yg ok dan yg best..sayang u all semua...kepada semua sahabat2 roomate A-1-6..(Yg poyo2..)..thanks...kenangan kita bersama tak pernah mira lupakan..sentiasa akan dpahat di hati n minda...bnyak sngt korang semua dah ajar kira .kongsi ilmu,kongsi suku duka dan lain2..
kita ni kan agak senstv skit..tp bila kat cn ngan korang kita blh cnrtl la skit..huhu..nak buat mcm na..i kan lembut ht..
kalau selama ni k.lg ni telah bnyak membebel2..marah2..n suka terover2 tu..maaf la..kita ni tak suka bersepah2..(semua dah lali n paham)haha...kita ni bkn apa..nak latih korang lebih berdisiplin n jg kbrsihan..sesungguhnya kebersihan itu kan separuh dr iman..so..kita kena la ambil berat ckit..
nanti kita semua ni akan jd ibu n isteri..so,kena la buat persediaan dah..nanti nak jg rmah.anak2. and semua2 la...(akn2 dtg la..jgn khwn awai2) =)
k.long sayang hampa semua..wlpun ada yg terguris.terasa..dah lama k.lg lupakan..apa yg baik.kita ukirkn n pahatkan d batu..yg kurang2 n pahit2 tu kita ukit d tnah pasir kat tp pantai..biar t ombak pantai hanyutkn..=)
jgn lupa sega suka duka kita..semoga persahabatn yg terjalin tak akn terputus walaupun kita dah tah sebilik,sekatil,sekelas...tp kita tetap sehati sejiwa...haha..(*!*)
ingatlah wahai teman2...kau dan aku adalah teman seperjuangan d dunia n akhirat..kita telah melafazkn jalinan prsahabatn..jgn kita memutuskn nya...syg kamu.syg aku...we love togther...our loves is so strng n nvr brkn ok!!
hidup ini perlukan teman...perlukan kngan n pengalaman untuk melayari khpdn..(''-'')
salam sayang kasih dan ukhuwah dr k.long@mira....

Wednesday, February 2, 2011

mencari kekuatan dr dalam berjuang d jalan ALLAH..

Aku berdoa kpd Allah supaya aku d kuatkan iman n di jauhkan dr perkara2 maksiat...takala aku rasa dr ini sudah hampir terlalai.cpt2 aku memhn dr NYA...Allah adalah tuhan ku..tuhan yg satu..tuhan yg paling layak di sembah..Islam agamaku...tiada agama yg lbh indah selain islam..subahanallah..alhamdulillah...semakin hari,smkn bnyak ku sedari n ku dapt...plbagaiperkara ku lalui n alami..semuanya mengajar ku..Allah membuka hati n membri pertolongan kpd HmbaNYA yg ikhlas..jika kita yakin kepada Allah..Pasti akn dpt ni'matnya..rasailah..
orag kata nak jd pndakwh sngt susah..tp jgn membenarkannya sblm anda mencubanya..kita ni semua adalah pendakwah...seorang daie..seorg khalifah...
masing2 ada tggungjwb n perlu memainkan peranan..cuma sedar 0r tak ja..kadang2 masing2 buat tutup mata..buat2 nampak tak nampak...tiada amal makruf nahi mungkar...
saya sayang ALLAH,saya buat apa yg ALLAH suruh...ISLAM agama saya,saya berkorban dlm agama saya krn Allah..jika saya tlg agama Allah, Allah pasti akan tlg saya...
mmg dunia sekarang agak sukar menerima kbenaran...yg benar n sohih sgt pahit untuk ditelan...tp berkata lah benar walaupun pahit...jgn nk sedap d telan..manis d bbir,kita snggup megatakn yg salah?jgn kerana mulut bdn binasa..
adakah islam just kpd undang2  ngr?adkh islam just dlm addin?adkh islam jus kpd solat?puasa?zakat?haji n umrah?adakah islam boleh d pilih2 dlm melakukannya??islam adalah satu...wlpn d mana2 kita,pd dr kita ada 1 amanah..1 ketaatan..kita mmbw islam..islam masih wujud dalam roh wlpun kita ke mana2...
adakah jika kita bkn d malaysia,kita boleh melakukan sesuatu yg islam haramkan??NO!...TIDAK..
d dalam islam ada rukhsoh..kelonggaran..tp tak beerti  kita mghalalkn ape yg haram...
jgn malu belajar ilmu agama..ilmu agama bukan ilmu yg kolot..bkn ilmu yg low profle..bahkan al-ilmu addin adalah ilmu yg pntg dalam tonggak kejayaan kita dalam semua ilmu2..tanpa agama manusia sifar..fitrah mnsia memerlukan agama n menyembah dan percaya kpd Tuhan yg satu..ALLAH ...

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
i love ALLAH,Rasulullah..i love Islam n i love my family n all myfriends...