"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Saturday, May 24, 2014

Jom Jadi Baik ^_^





" ORANG YANG CANTIK TAK SEMESTINYA BAIK, TAPI ORANG YG BAIK SEMESTINYA CANTIK" Kata-kata Saidina Ali r.a..

Jom jadi baik teman-teman..
in sya Allah, cantik dalam dan luar..

nak jadi baik tak mudah.. kena paksa diri dan hati..
in sya Allah, bila kita betul-betul nekad nak jadi yg terbaik dan jadi hamba Allah yg solehah. Allah akan hadirkan insan-insan yang soleh dan baik sebagai sahabat-sahabat kita untuk mengajak kita ke jalan yg lurus dan menuju ke jalan yang diredai.


kuatkan hati untuk istiqomah.. pelan-pelan tinggalkn perkara yang melarakan dan melalaikan..
pelan-pelan dalam melangkah 
jangan terburu-buru, takut jatuh susah nak bangun..

kawan-kawan yg menghalang kita kepada kebaikan, usah kita dekati, cuba jauhkan diri.. bila kita dah kuat dan bersedia, kita tarik mereka pulak sama2 berubah jadi baik dan menuju jalan cinta Allah.
buat amalan dan kebaikan kecil-kecil.. dan semakin lama, cuba tingkatkan.. lama-lama jadi bukit dan banyak..
biar sikit, tapi istiqomah.
^_^





ini usrah saya di UIA Gombak.. alhamdulillah.. mereka lah yg banyak memberi sy kekuatan untuk istiqomah di jalan perjuangan dn menuju reda ALLAH..mengharapkan dan meminta pada Allah, Allah hadirkan mereka insan yg berharga ke dalam hidup ku..Kami saling mengingati dan menasihati..kami bertukar rasa dan pendapat...kami menyemai cinta dan kasih...kami menanam sayang sesama insan..Allah kami agungkan moga ukhuwah terus ke syurga..U.U.A = ukhuwah until akhirat. amin. In sya Allah ^_^
~doakan sy exam final untuk sem 2 tahun 2... lama tak update blog.. in sya ALLAH, akn di update dgn bahan2 yg lebih ilmiah dan coretan kisah sy dan kanvas hidup.semoga Allah reda!amin._amira 24/5/14.. mood study tasawwuf. ESok exam..=)_







































No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.