"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Wednesday, January 23, 2019

Tujuan Dan Arah Sebuah Perkahwinan

Perkahwinan adalah satu perjanjian, satu ikatan, satu amanah dan satu wadah untuk suami isteri menuju ke syurga mendekatkan diri kepada Allah SWT.

Syukur pada Yg Esa yg telah menjadikan kasih sayang dia antara kita untuk kita memilih membina masjid dgn tujuan Kerana mencari Redha Allah.

Perkahwinan juga satu perjuangan yg memiliki satu tujuan di bawah Rahmat Yg Esa. Kita berjalan seiringan untuk bersama berjalan mencapai kehormanian kebahagiaan mahligai yg kita bina.

Perkahwinan juga adalah untuk membentuk keluarga yg melahirkan anak-anak Umat Rasullullah yg mengenal Allah dan Rasul.

Belajar dan terus berjuang hingga ke akhir hayat untuk kita membina mahligai keluarga Islam yang penuh barakah dan rahmat.

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.