"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Saturday, May 7, 2011

aku mencari keredaan ALLAH..bukan manusia..AKu mENcr KSH syg ALLAH..sblm ku mencr ksh syg dr mnusia..

seorang shbt  ku yg dulu nya gembira..riang berkata2..berjenaka dan ramah..senyum sentiasa lekat di bibir...
seorg shbtku dulu selalu menceritakn kpd ku akn kisahnya..akn masalahnya..akn gosip2 dan cerita tngtg drnya..
dulu,kami selalu bersama...mkn,minum,solat dan jaln2...dulu...dulu..
itu cerita shbt ku yg dulu..sekRANG?sekarang sudah x seprti dULU...
DAN dulu TAK SEperti sekarang....semuanya sudah berbeza..berubah semuanya...semuanya hnya memori..tersimpn dlm diari...
hmm..hati mnusia mmg sush nk djangka...sush nk jaga...sush nk di ditect..sbb hti d dlm..sesuatu yg tk dpt di lihat dgn mata kasar @ pancaindera mata..hati hnya mampu d baca dgn melalui hati jugak..hidung tak dpt mmbc dan mengerti  isi hati..mulut pun tak bisa dpt merasai pahit,manis,masam dan tawarnya rasa hati manusia...ht manusia mmg sush ditafsirkn..ht manusia tak blh d bedah keluar untuk di asingkn dr bdn..hati manusia tak boleh di mkn..tapi hati mnusia selalu termakn dgn rasa hati..melayani rsa hati dan membwa dr dgn mengikut kata hati...hati ini segumpal darah..hati diibratkn sbg suis d dlm dr mnusia...hati +iman..haruslah sentiasa di ''on kn.."dan di updateskn..setitik hitam d dlm ht..lama2 ianya dpt megubah ht dan ht mnjd gelap...cahaya@ an-nur tak bisa menmbusi...
Ya ALLAH..kuAT lah hati ku ..tbahkn lah hati ku...
ya ALLAH, suci dan bersih kn hati ku...
sesungghnya..setiap kesushnku,kesktn ku dan kesedihn ku hanya ENGKAU ya RABB yg Maha Mengetahui..
AKu reda dgn apa yg ku dpt dan lalui..aku TERima..aku mngharapkn keredaan dr MU,YA ALLAH..
YA ALLAH..wlaupun dr ku di sisihkn..di ketepikn..wLaupun dr ini tak sehebat mreka..namun ku cuba mnjd lebih dr itu..YA ALLAH..JADI kan lah aku hambaMU yg DPT KEREDAAN dAri MU Spnjg kehidupanku,setiap detik waktu dan saat dan setiap denyutn nadi ku....YA ALLAH..ya ALLAH..YA ALLAH..aku lemah takala melihat shbat2 ku lemah...aku sedih takala meliht shbt2 sebegini..aku lemah tanpa sokongan shbt2..aku sdh takala aku diperlakukn spt ini olh mereka....aku memohon padamu YA RABB..kuatkn hati dn iman ku...ya ALLAH..ampukn dosa2 kami dan suciknlah kembali hati jiwa kami..kurniakn lah kami hiDAyah dan taufiq MU..thabat lah hati kami..satu lah hati kami di jalan INI..wlaupun cacian dan kutukn ku terima..ianya tdk melemahkn jiwa ku..namun mnjdkn aku lbh matang dan lbh kuat..walaupun sbht2 sekeliling ku tak pernah memahami dr dan kerja ku..aku tak mengharapkn mereka memahami ku..aku menghrpkn mereka sntiasa mnjd sayap2 ku untuk ku terus kuat..mnjd sahabt ku di dunia dan di akhirat..
BIARLAH dr terkorban dan dikorbnkn..andai i2 adlh jaln terbaik...walaupun pedih dan sakit menerima nya..itulah hadiahku untuk mereka yg ku sayangi..biarlah ku korbnkn perasaan hati..wlaupun skit dan pedih ras jiwa ini..namun akn ku biarkn..air mta mnjd peneman di kala ku brmunajat ..ku berdoa pd ALLH..Ku menyerahkn semuanya KPD pencipta aku DAN sekalian makhluk d dunia ini..SEMOGA Semua ini akn direDAI..YA ALLAH..Limpah kurniakn keredaan dan ksh syg MU,YA ALLAH kpd kami...amin..
AKU INGIn mnjd wanita plg bahagia..mnjd wanita penghuni syurga..INSYA-ALLAH...
la tah zan..innallah ma'ani...
CoREtan HATi...lakaran rasa..(n_n)

2 comments:

  1. moga mira kuat utk hadapinya...setiap org ade pndgn sndiri...biarlah kita tdk dpndang di sisi manusia tp sntiasa dlm jagaan dan redha ilahi..krna itu lbh penting..sntiasa husnu zan kpd mereka2..moga mereka akn sedar mngapa dan knp semua ini...pejuang itu akn sntiasa di landa mehnah dan tribulasi...krna ALLAH itu syg kpd hmbanya itu..SAYANG MIRA..~^_^

    ReplyDelete
  2. THanks nabilah...btoi2..kita tak perlukn reda manusia..yg aula..keredaan ALLAH..smoga KITA SAMA2 KUAT DLM MEHNAH DAN TRIBULASI prjuangn ini..syang NAbilah..(n_>)

    ReplyDelete

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.