"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Saturday, April 30, 2011

YA ALLAH..

Ya ALLAH...kepda MU aku berserah dan kpdMU jua ku memohon dan merintih segala suka dukaku...
Ya ALLAH..dgrlah bicara hati seorg hamba..
ya ALLAH...aku ingin mnjd daie..aku ingin mnjd seperti para mujahidin &mujahidah..
aku ingin menjd seperti merka semua...mnjdi slh satu antra penyambung rantai2 perjuangn  nabi MUHAMMAD s.a.w..
seringkali hati ku berbisik...mampu kah aku?mampukah aku menjd seperti mereka?mampukah aku mengikuti langkah itu??mampu kah...adakah aku ini mampu untuk merealisasikn  semua ini?
Ya ALLAH...Hti ini sering bermonolog..bertubi2 soaln di utarakn..tnpa ada jawapn mktamad..
tnpa memikirkn hati yg selalu bermonolog..aku tekad dan nekad..sampai bila aku hrus b'sembunyi...menyepikn dr dr perjungan...menolak seruan itu...mengapa harus ku takuti..bahkan aku harus bersyukur..ini satu nikmat untuk ku..ALLAH telah memilih dr ku untuk tergolong dari salah satu dari hamba2NYA untuk meneruskn dakwah perjuangn ini...YA ALLAH...ampunlah dosa ku...YA ALLAH..
alhamdulillah..ENGKAU mmbrikn  ku hdyah..membuka pintu haTI dan melmbutkn hati ini...meletakkn ku dlm jaln ini..semoga aku mmpu menruskn nya dan thabat d dlmnya..smg aku mampu menempuh sgl kesusahn dan kesktn dlm perjuangn ini...
semoga aku tbah dan sabar..wlaupun trpksa ku berdiri di ats duri yg tajam...akn ku cuba meneruskn..ya ALLAH..berilh aku kekuatn yg kental...ikhlaskan lah hati jiwa ku.....bimbinglah aku bersama sahabat2 adik beradikku dalm mnghadapi mehnah dan tribulasi perjuangn ini..
ya ALLAH..sebelum aku terlena..memejamkn mata..aku berharap aku mampu berdiri bersama mereka dlm perjuangn ini..perjuangn fi sabilillah..mencapai keredaan MU YA RABBI..Dan menuju ke syurga..insyaALLAH..amin..
TUHAN..beratnya dosaku..bebanku ini berat sekali..mampu kah aku meniti d titian MU nanti...air mataku tk bisa mnghapuskn sgla dosa2..tak daya ku memikulnya..hanya mampu ku mengharapkn keampunan dr MU YA RABBUL IZATI..aku memohon rahmat dan makfirah dr MU,ya ALLAH..
.aku insan kerdil lg lemah..tanpa kekuATN..mungkin aku rebah terjatuh tersungkur..tanpa IMAN..pasti aku kalah..MUHASABAH dr mnjd ku lbh bersemangat dan kuat...
semoga perjuangn ini bukan sia2..tp 1 perjuangn jihad untuk dr dan untuk ISLAM..kerna ALLAH S.W.T
ya ALLAH...SMG SETIAP kesakitan dan kederitaan kami ini mnjd satu wadah untuk kami terus kuat dan tabah...tanpa mengenal erti putus asa dlm medan dkwh perjuangn..
ya ALLAH...MAKBULKANLAH DOA2 KAMI..TERIMALH TAUBAT KAMI,AMALAN KAMI DAN JADIKANLAH KAMI HAMBAMU YG MATI DALAM KEIMANAN..AMIN..


coretan hati untuk dri agr sntiasa senyum dalam apa jua yg berlaku...(n_n) (^-^)

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.