"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Tuesday, April 12, 2011

...

takala ku melihat wajahnya..aku merasakan kelainan..aku melihat sinar annur di wajahnya..entah mengapa hatiku tng melihatnya...htiku rasa seronok melihatnya...tak jemu ku melihat wajahnya..membaca crta2 nya...aku yakin insan yg aku kagum ini pasti seorang yg hebat dan mulia..d wajahnya walaupun aku tak dapat berjumpa secara terus, tp aku dpt merasakan auranya...beliau seorang yg hebat..yg aku kagumi..yg aku jadikan sbgai idolaku..aku akan cuba mnjd seperti beliau..
ku mmbli buku tokoh2 gerakn ISLAM abad moden..dah lama beli tp ku suka ulg2 bc...best dan tak jemu wlpun dah lama..tp da aura bru d dlm buku ni...pakat2 baca la ya..
nak share pengalaman dr ini yg kerdil takala mmbaca...jujur kukatakn..pabila membuka dan melihat buku ni..ada 1 perasaan yg sangt lain..Hanya ALLAH yg tahu..aku kuat ht nk baca...helaian demi helaian ke baca dan selak..entah mcm mana air mata ku menitis membasahi pipi dan buku...mula2 ckit tp lama2 bagaikan hujan...aku menagis kerna aku kagum dgn tokoh2 dahulu..aku merasakan malu terhadap dr yg sgt hina ini,aku malu dgn ALLAH..aku malu dgn para2 pejuang islam dulu..begitu beran dan icekal dan tabah mereka..dalam memperjuangkan agama...walaupun nyawa terpaksa diperjuangkn..kerana yakin dgn janji ALLAH,kerna smgt jihad yg kuat dan tinggi,kerna ingin mencpai cita2 syahid d jln ALLAH..kerana memperjuangkan kebenaran ISLAM..YA ALLAH..subhanallah..besarnya pengorbanan  pejuang2 islam ini...btapa kuatnya ht mereka dan betapa dekatnya jiwa mereka dgn MU Demi ISLAM YG dicintai..demi ALLAH yg paling dcintai..demi RASUL yg disayangi lg dicintai..
CITA2 untuk melihat ISLAM  Didaulatkan tak pernah lentur d dlm hati2 mereka...cita2 untuk syahid dalm perjuangan islam tak pernah terpadam...
walaupun puak musuh mengangkat snjata..melontarkn bom..das2 meriam,membuat tangkapan dan sebagainya..semuanya bukan penghalang mereka untuk berhenti..rantai2 perjuangn msh kukuh d sambungkn..
...*panjng pulak mencoretkn kata ht...*
ok2...nk share tntag SYEIKH AHMAD YAASIN...di kenali sbg tokoh ikhwan yg menubuhnkn HAMAS d palestin..
SYEIKH AHMAD YAASIN di lhirkn d sebuah kg yg d bri nama AL-Jora..terletk d daerah Majdal kat wilayah ASQALAN pd thun 1938...dan akhir nya terpaksa berhijrah ke semenanjung GAza..telah melanjutkan pelajarn d unvrst Ain Shams d Kaherah..tetapi x sampai ke hujung kerna beliau tlh dpnjrakn selama 1 bulan oleh phk berkuasa Mesir kerna pglibatn dlm Pertubuhn Ikhwan Muslimin (1966)..dan telah dihntar ke Gaza oleh phk berkuasa Mesir TANPA sempat menamatkn pengajian BELIAU...
...................sambungan nya nanti nya....................=)

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
i love ALLAH,Rasulullah..i love Islam n i love my family n all myfriends...