"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Friday, December 2, 2011

maafkan daku sahabat...


maafkan daku sahabat
aku tahu dalam hubungan ukhuwah ini
ada duka dan suka
antara kita
beginah kisah persahabatan
mana mumkin dalam hubungan tiada ujian
air yang tenang tak beerti tiada buaya
ukhuwah yg tulus tak beerti tiada masalah
kita diuji teman
ALLAH menguji kita dalam persahabatan
tapi tak beeri kita perlu saling membenci
mengapa  mudah engkau mengatakan benci padaku?
mengapakah engkau begitu berputus asa?
mengapakah teman?
aku tahu,aku bukan lah lakaran sahabat yg engkau dambakan
aku hanyalah aku..
begitulah aku..
jaNGAN Engkau bilang kita bukan teman
jangan engkau terus memarahi dan membenciku
jangan engkau membiarkan kesedihan dan keraguan itu
jangan engkau terus lari dari masalah
kita perlu bersama
kita perlu saling percaya
andai aku salah,aku memohon maaf
aku mengundur diri dlam hidupmu 
andai itu yg engkau mahukan
aku mengalah teman
aku tak mahu engkau berduka lara
aku tak mahu dikau bersedih
cukuplah aku berkorban
demi ukhuwah ini
sahabat,ku pohon maaf atas segalanya
ku harap,tiada dendam antara kita
yg manis itu,bingkaikan lah dalm memorimu
yg pahit itu,hanyutkanlah ke laut
agar ia hilang tanpa kembali...
akhir kalam dariku,
ku nukilkan bait-bait cintaku padamu temanku
bukan sekadar sajak
dan bukan jua sekadar kata puitis
tapi inilah lafaz hatiku..
aku menyayangimu kerna ALLAH
SEMOGA Bencimu  dan marahmu padaku kerna ALLAH
salam ukhuwah dariku
semoga kita menjadi hAMBa ALLAH yg soleh/ah..
wassalam

~aku adalah aku,seorang insan dan hamba ALLAH...noor amira~


2 comments:

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.