"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Saturday, May 11, 2013

~ Kalam Bashar ~




ku mengintai di jendela,merenung seketika waktu
bermuhasabah sejenak
di kala senja itu, aku merenung jauh besendirian
memikirkan akan segalanya
ALLAH…
Betapa aku rasa malu atas semua nikmat
Yang ENGKAU berikan buatku,
Padahal diri ini selalu membuat ENGKAU kecewa
Dengan tindakan ku
Ada saja dosa dan noda
Ada saja kesilapan dan kesalahan
Yang selalu ku lakukan dan ulangi
Oh Tuhanku,betapa ku merasai “rasa” itu
Tak mampu ke ungkapan mahupun lakarkan
Hanya hati yang mampu merasainya…
Di dalam kegelapan itu
ENGKAU terbitkn cahaya
menerangi jalan hidupku
memberi  hidayah dan kekuatan
dalam terus melangkah untuk
meneruskan kehidupan dan
melalui segala mehnah ini
Alhamdulillah…
Ya Rahman, Ya Rahim
Sesungguhnya, Tiada Tuhan melainkan Mu, Ya ALLAH.
Aku hanya manusia yang selalu berubah
Aku selalu terleka
Aku selalu terlena
Dengan tipu daya iblis,duniawi dan hawa nafsu
Namun, ENGKAU selalu datang membantu
Mengetuk pintu iman di hati
Membimbingku pulang ke jalan yang lurus
membawa diri ini ke jalan perjuangan dan dakwah
dalam menjadi penyambung rantai-rantai perjuangan jihad ini..
Tuhan, bimbinglah daku setiap saat
semoga nikmat ISLAM & IMAN
ini terus thabit dan kuat di dalam jiwa sanubari ku
Aku mengharapkan semoga diri dan hidupku
Ini mampu menyumbang ke dalam ISLAM
Dan aku mengharapkan
Hidupku bukan hanya sekadar bashar
Tapi menjadi bashar mujahidah fil Islam
Ya ALLAH, ku serahkan hati ini padaMU
terimalah daku dan taubatku ini
semoga aku sentiasa di bawah perlindungan dan rahmatMu, Ya ALLAH…

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.