"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Thursday, January 6, 2011

org lain jugak ada perasaab dan hati...

bismillahirahmanirrohim...
Assalamualaikum...
sudah masuk hari ke-6 dlm thun baru masihi..2011..hmm..harap2 semuanya ok n elok2 shj..
ana nak kongsi apa yg berlaku...
hmm..b4 that..nk tanya...patut tak org lain mmbiarkan seseorg itu dalam keadaan yg bersalah..gelisah..tak tenang??PATUT????jawab kan..
snampak mcm selfish pabila sesorg itu enggan memberi kemaafan kpd shbtnya...mmg tak dapat di nafikan..dalam hidup persahabatan ini, mmg ada rasa masam manis pahitnya..bukan selalu mita rasa manis dia ja..kgd2 ada duka nya..pahit nya mesti akan dilalui..tapi bkn alwys kita nk rasa pahit tu kkl abadi dlm pershbtn..
MUST HAVE SMILE N SWEET IN frndshp...
sampai ht seseorg itu lgsung tak menerima salam kemaafan yg dihulurkn..selepas suka duka bersama ditelani bersama2..mmbiarkan shbtnya menangis siang malam..mmbiarkn shbtnya gelisah..rasa bersalah...mmg kdg2 kita ni terleps sesuatu perbuatn n prckpn yg baleh mgguriskn hti..
manusia...mmg tak akn terlps dr semua itu..ttp kita jgak perlu SEDAR yg kita pun sama jugak..kalau kita terasa hati dia si dia..tak mustahil dia jgak ada trasa dgn kita...dia pun ada hati..blh tersntuh n mmpunyai perasaan sama seperti manusia lain...
ush lah kita terlalu bongkk..andai kslhn itu besar seprti seluas lautan pun..lmbutkn lah hati jiwa kita untk kita memaafkn dia..
bahkan..spt misal yg lain..sejahat mana ibu bapa kita..mrk ttp mak ayh kita..kita kna hrmati n syg mrk..ttp mndoakn untuk mereka...jgn kita buat dosa yg serupa seperti mrk..(crt tv3..dosa seupa..)
wajarlh kita mmikirkan org lain jugak..jgn kita terlalu-lalu mngikut ht kita sja..biarkn nafsu n ht yg cntrol kita.akal yg harus kita gunakan..bk melutut pd bisikan ht..
kita sekasa jiwa sahabat kirta yg selama ini tlh mndoakn kita dalm doanya walaupun kita tahu @ pun tidak..shbt yg selalu mnlong kita..bersama berjihad..mnangis bergmbra bersama..
LUPAKAH KITA???SOMBONG nya dr kita ni...sukar memaafkn org...pernah kita terfikir..yg selama ini kita hidup ada mlakukan kslhn n dosa2 kpd Pencpta kita..ALLAH...prnkh kita pikir??
adakah ALLAH akn mememaafkn kit???bertahun2 kita mmhn keampunan dr NYA..
Allah itu Maha Penyayang n Pengasih...Maha Pengampun..amat menyayangi hamba2nya...
so,kita ni manusia..hambanya..layakkah kita untk tdk membr kemaafn kpd org?layakkah kita mnilai org..meghukum org..
sesungguhnya si dia telah mminta maaf..mengakui kslhn n kslpn nya...mminta kamu memaafkn drnya..
Mmng kita sukar mlupakn apa yg tlh terjd..tp untuk kita mncr teman..sahabat yg sjti lg sukar n susah d temui..
bersyukurlah...berterima kshlah..
sayangilah drnya..sblm ia pergi mngglkn kita..kdg2 mmg apbl dia ada dihdpn mata kita,kita buat tak thu..tp bila dah ia jauh pergi..brulah kita menyesalinya..merinduinya..
buanglah EGO...ego itu kdg2 mmbunuh dr kira sndr..
kata2 terakhir...SAYangilah saHABAT anda..!!!!
teman..anadai ada salah n silap ku..maafkan daku..
smg apa yg terjd akan kita jdkn iktibar..
=)  (*!*)...

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
i love ALLAH,Rasulullah..i love Islam n i love my family n all myfriends...