"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Wednesday, January 12, 2011

pembaziran...apa yg kita selalu buat ye?

hmm..bazir..membazir..agaknya apa yg kita selalu bazirkn??
1.masa
2.kshtn.
3.umur
4.ilmu
5.servis
6.cinta
7.tindakan
8.kebijaksanaan
9.harta
10.lain-lain lg..(pk la sndr..)
semua ni selalu ja kita salah gunakan...kdg2 kita sedar n kdg2 tak pun...jom la kita muhasabah semua ni..jgn muhasabah cinta ja tau..
masa...kdg2 kita tak guna masa kita dgn baik..kita membuang masa dgn perkr yg x faedh..n melengahkn masa..

kshtn..time shat kita tak nk buat keja betol2..main ja..bila sakit la bru nk sedar n kalut nk buat kerja tu..kerja ni...
umur..umur muda2 ni la kita kena n rajin n cergas..pulun menuntut ilmu..tambahkn kerja2 amal kita n bersungguh dlm peljrn, dan kerjaya...beribadah kpd Allah.. dan buat la apa yg baik..
harta..ramai org skrg berduit..jutawan d malaysia dah bertambah..tp kknpakah ramai lg fakir2 miskin?org susah duk menagih simpati...mana zakat??hmm tak pa la..jom la kita byr zakat..menyucikn harta..jgn kita gn hrta kita pa jln yg salah...
yg lain tu nanti kita bincang...
tunggu sambungan..=)

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.