"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Wednesday, February 2, 2011

mencari kekuatan dr dalam berjuang d jalan ALLAH..

Aku berdoa kpd Allah supaya aku d kuatkan iman n di jauhkan dr perkara2 maksiat...takala aku rasa dr ini sudah hampir terlalai.cpt2 aku memhn dr NYA...Allah adalah tuhan ku..tuhan yg satu..tuhan yg paling layak di sembah..Islam agamaku...tiada agama yg lbh indah selain islam..subahanallah..alhamdulillah...semakin hari,smkn bnyak ku sedari n ku dapt...plbagaiperkara ku lalui n alami..semuanya mengajar ku..Allah membuka hati n membri pertolongan kpd HmbaNYA yg ikhlas..jika kita yakin kepada Allah..Pasti akn dpt ni'matnya..rasailah..
orag kata nak jd pndakwh sngt susah..tp jgn membenarkannya sblm anda mencubanya..kita ni semua adalah pendakwah...seorang daie..seorg khalifah...
masing2 ada tggungjwb n perlu memainkan peranan..cuma sedar 0r tak ja..kadang2 masing2 buat tutup mata..buat2 nampak tak nampak...tiada amal makruf nahi mungkar...
saya sayang ALLAH,saya buat apa yg ALLAH suruh...ISLAM agama saya,saya berkorban dlm agama saya krn Allah..jika saya tlg agama Allah, Allah pasti akan tlg saya...
mmg dunia sekarang agak sukar menerima kbenaran...yg benar n sohih sgt pahit untuk ditelan...tp berkata lah benar walaupun pahit...jgn nk sedap d telan..manis d bbir,kita snggup megatakn yg salah?jgn kerana mulut bdn binasa..
adakah islam just kpd undang2  ngr?adkh islam just dlm addin?adkh islam jus kpd solat?puasa?zakat?haji n umrah?adakah islam boleh d pilih2 dlm melakukannya??islam adalah satu...wlpn d mana2 kita,pd dr kita ada 1 amanah..1 ketaatan..kita mmbw islam..islam masih wujud dalam roh wlpun kita ke mana2...
adakah jika kita bkn d malaysia,kita boleh melakukan sesuatu yg islam haramkan??NO!...TIDAK..
d dalam islam ada rukhsoh..kelonggaran..tp tak beerti  kita mghalalkn ape yg haram...
jgn malu belajar ilmu agama..ilmu agama bukan ilmu yg kolot..bkn ilmu yg low profle..bahkan al-ilmu addin adalah ilmu yg pntg dalam tonggak kejayaan kita dalam semua ilmu2..tanpa agama manusia sifar..fitrah mnsia memerlukan agama n menyembah dan percaya kpd Tuhan yg satu..ALLAH ...

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.