"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Friday, December 3, 2010

khas untuk kita...

 Demi Tuhan Yg Maha Esa,Allah SWT yg mncptkn seluruh alam,Yg mncptakn aku dan seluruh makhluk,diberikan amanah & tugasan, sbg khalifah mntdbr bumi yg indah..
Aku seorg muslim yg cuba mnjd sehebat Rasulullah SAW, sekuat hati jihad para mujahidin, seteguh iman para anbiya', yg bisa menenmpuh plbgai cbrn & dugaan, yg tak pernah mengenali erti kepenatan,kekalahan & ketakutan..
Aku seorg muslim, yg x mampu brjihad brsama para mujahid dlm mnolong saudra mara seislamku di sna,yg hdp dlm kegelpan & ketakutn, yg dbelengui kezaliman Israel..
Duhai Palestin...Duhai gaza..
maafknlah aku ini kerna x bisa menolong & mmbntu kalian di sna..maafknlah aku kerana aku muslim yg pengecut..
membiarkn kalian mengharungi kederitaan & kesengsaraan hdp keseorangan, tanpa ditemani aku yg bergelar muslim..
Aku muslim yg hanya mampu melihat,mendengar,dan menangis..ku lihat segala kemusnahan ngra kalian..ku menangis takala mlht & mndgr segala khbr kederitaan & kesedihn saudaraku nun jauh d sana..aku hanya mampu melihat segala2nya..tapi, apakah dayaku..??
segala kederitaan,kesedihan & kesusahan kalian x dpt ku merasainya,tp dapat ku memahaminya..aku muslim yg hidup diselimuti kekayaan nikmat Allah d duniawi..ku biarkan ombak menghanyutkn ku dlm mimpi..segalanya telah mengaburi mataku..

walaupun ku menangis titisan air mata darah, ianya tak akn menyamai nilai kederitaan & kesedihan kalian..
wahai saudra mara seislam ku..sanggupkh kita melihat saudar kita di sna d bunuh bagaikn semut??dipijak bak rumput??mereka inginkn kebebasan,kedamaian & keamanan...
Apakah yg mmpu kita lakukan?apakah tanggungjwb kita?apkh sumbgn kita lakukn?
ayuhlah kita bersama menolong mereka..agar mereka juga dpt merasai khdpn yg indah dan aman seperti kita sekarang...

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.