"Untuk melawati badai, kita harus terus berjalan bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan ada dua hal yang terus kita bawa, iaitu KEYAKINAN & CINTA"

Epilog Seorang Hamba. Kehidupan ini memerlukan pengorbanan, waluapun pahit tetapi manisnya akan muncul di hadapan dan abadi di syurga.

Berbicara soal hati, hati memang sukar ditafsiri dan di jangka. Makanya, selalulah berbicara dengan hati bersama Pencipta, ALLAH SWT.


Thursday, December 16, 2010

rasa cinta..??manis?masam?tawar? ke 3 rasa??

cinta...apa ya??hmm..lets do the discussion...love,cinta n mahabbah...
cinta itu buta..cinta itu indah..cinta itu apo lg??mcm2 org  tafsirkan...yg penting cinta itu suci dan murni..hehe..
cinta itu satu perasaan..al hawas..feeling..yg Allah berikan pd kita...satu  nikmat yg sngt indah...semua ada n merasai..cinta hak smua org..semua layak dicintai n mencintai...Allah itu al-rahman wa al-rahim..
cinta..bila kita tanya org,apa itu cinta..jawabnya..saya cintakan bf saya..adakah makna cinta itu just for it?tak..no..no..
cinta tak semestinya mcm tu..cinta ni luas maknanya n bnyak cabangnya..cinta dr sndr,cinta pd ALLAH,rasul,ibubapa,fmly. kawan2,saudra mra n..cinta pada bntg n tmbhn(envrmnt)..semua tu cinta...cinta juga kpd suami.isteri n anak2...
bla saya tnya..adkh awk pernah bercinta..sidia jwb tak pernah...hmm..nmpaknya dia tlh salh anggp..ramai yg setkn d mind diaorg yg cinta tu adlh.cinta antr laki n perempuan..knp la smpit sngt fkr...??maaflah..kalau terkasar...bohong sangat lah kalau kita kata kita tak prng brcnta..slama ni kita bercnta dgn dr sndr..fmly..n others..so..all these not love??love..love..from baby until adult.. each part we have love...kasih syg itu pun a part of love..cinta lah kerana Allah..org selalu kata mcm tu..kalau nk bercnta biarlah kerana Allah..btui tu..apa pun yg kita nk buat n akn buat biarlah kerana ALLAH..
Jgn lah bab cinta ja kerna ALLAH,bab lain tak pulak..=)..
cinta...ramai org nak bercinta..tp tak nak paham cinta tu..ramai nk dicintai..tp tak try for cinta dr sndr dulu..sblm kita nk rasa org cinta kita..kita kena rasa mcm mana nk cnta dr dulu..dan kita kna cr cinta Allah..
ALLAH sntiasa kasih akn hambanya...tak rugi kita cb n berebut..drp kita menangis n dok tunggu cinta si  mamat..baiklah kita menangis berdoa n berjuang dlm mencr cinta n ksh ilahi...
tak salh kita nk bercinta dgn si mamat@ si bunga..boleh ja..tp biarlah dgn cr btoi n sah..jgn halalkn apa yg haram..n yg haram jgn d halalkn...(sama ja meaning dia..)
jom la kita sama2 muhasabah n pk2kn..=)

No comments:

Post a Comment

hamba ALLAH..

My photo
alor setar kedah, islam, Malaysia
Kehidupan ini adalah satu perjalanan yang penuh misteri dan hikmah. Berjalanlah dengan hati yang sentiasa lapang dan positif. Syukur selalu, hidup gembira.